سم زدایی ترک الکل

علائم و نشانه های فرد معتاد به الکل

سم زدایی ترک الکل، اولین مرحله اجرایی در فرایند ترک الکل بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است. در حقیقت به فرایند پاکسازی بدن از الکل، سم زدایی گفته می‌شود و می‌تواند شما را دچار علائم ترک الکل کند. علائم مذکور می‌توانند کشنده باشند، از اینرو لازم است فرایند سم زدایی الکل، تحت نظارت متخصصین پزشکی انجام شود.

در این راستا برای انجام سم زدایی الکل، می‌توانید به متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد vip مراجعه کنید. کادر پزشکی این مرکز با دانش روز دنیا به مدیریت ایمن علائم ترک شما می‌پردازند.

سم زدایی ترک الکل

برای انجام سم زدایی ترک الکل همین امروز با کادر پزشکی vip کلینیک تماس(88037326) بگیرید.

چرا سم زدایی ترک الکل، تحت نظارت متخصصین، مهم است؟

سم زدایی الکل از بدن، ابتدایی ترین مرحله درمان اعتیاد به الکل است که در طی آن پاکسازی بدن از الکل بطور کامل انجام می‌شود.

علائم ترک الکل که شامل تپش قلب، توهم، تشنج، تب و… است در طی سم زدایی ترک الکل بروز خواهند کرد. علت آن این است که مغز به وجود الکل عادت کرده و حالا که مصرف آن متوقف شده و یا دوز مصرفی الکل کاهش یافته است، به تغییر شرایط واکنش نشان خواهد داد. در واقع عوارض ترک الکل، همان واکنش بدن به نبود الکل است.

نشانه‌های ترک الکل معمولا در عرض یک الی 2 هفته پس از آغاز سم زدایی الکل کاهش می‌یابند. البته مدت زمان پاکسازی بدن از الکل از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به عواملی مانند جنسیت، سن، شدت اعتیاد به الکل و ویژگی‌های فردی بستگی دارد.

در هر حال به علت بروز علائم خطرناک ترک الکل، لازم است تا تحت نظارت پزشکی در مرکز ترک الکل قرار بگیرید، تا علائم مذکور توسط متخصصین این مرکز بطور کامل کنترل شوند و در نهایت بتوانید فرایند درمان اعتیاد به الکل را بصورت راحت و ایمن بگذارنید.

چه علائمی در طول سم زدایی ترک الکل بروز می‌کنند؟

فرایند پاکسازی بدن از مشروب شامل علائم ترک خواهد بود که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

چه علائمی در طول سم زدایی ترک الکل بروز می‌کنند؟

• عرق زیاد
  • توهم شدید
  • تهوع
  • سرگردانی
  • دلیریوم ترمنس

جدی ترین علائم ترک در طول سم زدایی الکل از بدن، توهم و تشنج است. این نشانه‌ها در عرض 2 تا 5 روز بعد از آغاز سم زدایی ترک الکل آغاز می‌شوند و می‌توانند کشنده باشند. (این یک خطر بسیار جدی است، بنابراین به سادگی از کنار آن نگذرید.)

نکته: کمتر از 5 درصد افرادی که برای پاکسازی الکل از بدن اقدام می‌کنند، دچار دلیویم ترمنس می‌شوند.

تمامی موارد ذکر شده نشان می‌دهد که ترک الکل با سم زدایی نیازمند کمک متخصصین مراکز ترک الکل در تهران است.

مدت زمان پاکسازی بدن از الکل

بسته راه های سم زدایی از الکل، ممکن است مدت زمان سم زدایی ترک الکل متفاوت باشد. در بهترین مرکز ترک الکل در تهران یعنی vip کلینیک، از سم زدایی تدریجی برای خروج الکل از بدن استفاده می‌شود. زیرا این رویکرد شدت علائم ترک را تا حدودی کاهش می‌دهد.

همانگونه که گفتیم شدت علائم ترک به عوامل مختلفی بستگی دارد، بنابراین ممکن است مدت زمان سم زدایی ترک الکل در افراد مختلف، متفاوت باشد. اما یک زمان کلی که برای اکثریت افراد کاربرد دارد، در نظر گرفته شده است که در اینجا آن را بیان خواهیم کرد.

مدت زمان سم زدایی ترک الکل

به منظور انجام سم زدایی الکل از بدن با متخصصین کلینیک vip تماس(88064379) حاصل فرمایید.

جدول زمانی سم زدایی ترک الکل

1.       6 تا 12 ساعت اول بعد از آغاز سم زدایی ترک الکل

علائم ترک در این مدت زمانی، خفیف هستند. اما با گذشت شدت می‌یابند. علائم این دوره عبارتند از:

• تهوع
  • نوسان خلفی

2.       24 ساعت اول پس از شروع سم زدایی الکل

علائم به احتمال زیاد شدیدتر خواهند شد. علائمی نظیر موارد زیر را در این بازه زمانی تجربه خواهید کرد:

• لرزش دست

تشنج بسیار خطرناک است و برای مدیریت آن لازم است تا از متخصصین بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران کمک دریافت کنید.

3.       آغاز روز دوم (24 ساعت دوم، بعد از سم زدایی ترک الکل)

شدیدترین علائم ترک را در این دوره تجربه خواهید کرد که عبارتند از:

• حملات پانیک

این علائم توسط داروهای تجویزی بوسیله روانپزشک ترک اعتیاد و صحبت های روانشناس ترک الکل حاضر در کلینیک ترک اعتیاد vip کلینیک، بهبود می‌یابند.

4.       بازه روز سوم تا هفتم از آغاز سم زدایی ترک الکل

در این بازه زمانی ممکن است در معرض علائم کشنده ای مانند دلیریوم ترمنس قرار بگیرید. بنابراین لازم است تا در مرکز ترک الکل بستری شوید و متخصصین بتوانند نشانه های شما را کنترل کنند.

5.       بعد از گذشت 7 روز از آغاز سم زدایی

علائم از این بازه زمانی شروع به کاهش می‌کنند. اما ممکن است برخی علائم ترک روانی باقی بمانند، آن هم برای چندین هفته! که در صورت بروز این اتفاق، متخصصین vip کلینیک، با دارودرمانی به بهبود علائم مذکور می‌پردازند.

اما ممکن است بعد از سم زدایی ترک الکل، دچار علائم حاد پس از ترک شوید که به اختصار (PAWS) می‌گویند و می‌تواند شامل عوارضی مانند اختلال در خواب، کاهش انرژی و… باشد.

برای سم زدایی ترک الکل ایمن چکار باید کرد؟

اگر بخواهید فرایند ترک الکل را بصورت ایمن انجام دهید، تنها راه ممکن مراجعه به مراکز ترک الکل در تهران است. در این راستا می‌توانید روی کمک متخصصین کلینیک vip ، بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران، حساب باز کنید.

متخصصین ما با روش هایی نظیر سم زدایی الکل از بدن بصورت تدریجی، دارو درمانی و روان درمانی سعی می‌کنند تا علائم ترک الکل را که بسیار ناخوشایند و در پاره ای از موارد کشنده هستند، بهبود ببخشند.

برای سم زدایی ترک الکل ایمن چکار باید کرد؟

داروهایی که در این زمینه استفاده می‌شود عبارتند از:

1. بنزودیازپین ها
  2. نالتروکسان
  3. اکامپروسات
  4. دی سولفیرام

با توجه به شرایط روحی و فیزیکی هر کدام از بیماران و نیز علائم ترک بروز یافته، داروی مورد نظر انتخاب می‌شود. از جدیدترین رویکردهای درمان اعتیاد به الکل، کاشت ایمپلنت دی سولفیرام است که می‌توانید بعد از سم زدایی ترک الکل از آن بهره بگیرید.

اکنون زمان دریافت کمک حرفه ای برای انجام سم زدایی الکل از بدن است!

اگر خواهان انجام سم زدایی ترک الکل هستید، می‌توانید با متخصصین بهترین مرکز ترک الکل در تهران یعنی کلینیک vip تماس بگیرید. متخصصین ما با روش های نوین ترک اعتیاد و همچنین مدیریت علائم ترک الکل، به شما در کنترل ایمن علائم ترک کمک خواهند کرد.

همچنین محیط کلینیک ترک اعتیاد vip عاری از هرگونه محرک و کاملا ایمن است و شما می‌توانید از امکانات رفاهی و هتلینگ آن برخوردار شوید و همچنین درمان گردید. بنابراین اگر خواهان سم زدایی ترک االکل و برخورداری از روش های ایمن هستید همین امروز با متخصصین ما تماس(88054951) بگیرید. ما از صفر تا صد مسیر درمان را با شما هستیم.

منبع: www.alcoholrehabguide.org