مدت زمان ترک ترامادول

ترامادول دارویی است آرامبخش و ضعیف تر از مرفین که پزشک به عنوان داروی ضد درد آن را تجویز می کند. از آنجایی که ماده مخدر در ترکیبات این دارو موجود است، احساس خوبی پس از مصرف به انسان دست می دهد به همین دلیل در دسته داروهای اعتیاد آور قرار می گیرد. به طوری که پزشکان مصرف بیش از دو هفته ترامادول را توصیه نمی کنند ، بهتر است همه افراد درباره اعتیادآور بودن این دارو و علائم ترک ترامادول آگاهی لازم و کافی را داشته باشند تا به صورت ناخواسته به دام آن  گرفتار نشوند.

اگر مصرف ترامادول به صورت خودسرانه ادامه پیدا کند باعث ایجاد وابستگی در شخص خواهد شد. علت گرایش جوانان به مصرف این ماده مخدر علاوه بر حس لذتی که می بخشد این است که با قیمت مناسبی هم در دسترس همگان قرار می گیرد. ترامادول به صورت قرص، کپسول، قطره یا تزریق مورد استفاده قرار می گیرد که تاثرگذاری هر یک در بدن متفاوت خواهد بود. ترامادول را با اسامی مختلفی مثل ترامال، بایومادول و ترامد می شناسند.

تاثیر ترامادول بر عملکرد مغز چگونه است؟

ترامادول به گیرنده های مواد مخدر در مغز می چسبند تا سیگنال های درد را مسدود کنند. همچنین مصرف ترامادول باعث ترشح هورمون هایی مثل سروتونین و نوراپی نفرین می شود. داروهایی مثل ترامادول عموما مانع رسیدن سیگنال های درد به مغز می شوند. این دارو باعث ایجاد هوشیاری در فرد می شود به طوری شخص احساس می کند انرژی زیادی دارد.

موارد منع مصرف ترامادول

در برخی شرایط بهتر است حتما وضعیت خود را به پزشک گزارش دهید تا از خطرات احتمالی مصرف داروی ترامادول جلوگیری شود. از جمله این شرایط می توان به موارد اشاره کرد:

• اگر در دوران شیردهی قرار دارید
  • مصرف همزمان با مواد افیونی و الکل
  • در صورت حساسیت به این دارو
  • د ر صورت باردار بودن
  • در صورت داشتن اختلالات مغزی
  • در صورت داشتن اختلالات خلقی
  • در صورت داشتن مشکلات جسمی مثل مشکلات قلبی، ریوی، کبدی، گوارشی و …
  • سابقه سو مصرف مواد مخدر در خانواده

علائم اعتیاد به ترامادول

اعتیاد به داروی ترامادول در دوزهای مختلف هم مانند دیگر مواد مخدر دارای علائم و نشانه هایی است. از جمله این نشانه ها می توان موارد زیر را نام برد:

• اختلال در خواب
  • اختلال در فعالیت جنسی
  • بی تفاوتی نسبت به همه چیز
  • پرخاشگری
  • کاهش اعتماد به نفس
  • سرخ شدن چشم ها
  • تغییرات خلقی
  • خواب آلودگی
  • عدم تعادل در حرکت
  • خیره شدن به یک نقطه به مدت طولانی
  • نامفهوم صحبت کردن
  • عدم رعایت نظافت
  • کندی در انجام امور شخصی

ترک اعتیاد به ترامادول ۲۰۰ چند روز طول می کشد؟

علايم ترک ترامادول تقریبا یک روز پس از سم زدایی خود را نشان می دهند. مدت زمان ترک ترامادول به میزان و مدت مصرف و همچنین به وضعیت جسمانی و روانی هر کسی بستگی دارد، اما ممکن است بین ۱۰ روز تا دو هفته یا حتی یک ماه زمان لازم باشد تا عمل سم زدایی به اتمام برسد. مدت این زمان کاملا بستگی به شرایط جسمی فرد و میزان مصرف او دارد.

مراحل ترک اعتیاد به ترامادول

• سم زدایی: سم زدایی و دارودرمانی ترامادول از بدن بیمار باید در کلینیک های ترک اعتیاد انجام شود. در این شرایط بسته به میزان و مدت مصرف بیمار، پزشک یک نوع سم زدایی را انتخاب می کند. سم زدایی به سه صورت در مراکز ترک اعتیاد انجام می شود: سم زدایی تدریجی، سریع و فوق سریع. توجه داشته باشید سم زدایی تنها راه درمان ترک ترامادول نیست. بعد از این مرحله فرد باید مورد روان درمانی و مشاوره قرار بگیرد.
  • روان درمانی: همانطور که گفته شد بعد از سم زدایی نوبت به روان درمانی فرد می شود. در این مرحله بیمار به صورت انفرادی یا گروهی مورد مشاوره قرار می گیرد. در برخی موارد هم که سو مصرف ترامادول به خانواده باز می گردد، بیمار به اتفاق خانواده در جلسات روان درمانی شرکت می کند. بهتر است شرکت در این جلسات تا مدت ها انجام شود تا تمام نشانه ها و وسوسه های بازگشت به سو مصرف در فرد از بین برود.

مراحل سم زدایی در مرکز ترک اعتیاد vip کلینیک

• ارزیابی: در این مرحله پس از تشخیص روانپزشک، بهترین روش درمان برای بیمار انتخاب می شود.
  • تثبیت: در این مرحله فرد از نظر جسمی و روانی کاملا تحت نظر پزشکان و کادر درمان قرار می گیرد.
  • تشویق برای ادامه درمان: پس از درمان بهتر است فرد تا ماه ها در جلسات روان درمانی فردی، گروهی و خانوادگی شرکت کند تا وسوسه بازگشت در او به صورت ریشه ای از بین برود و زندگی سالم و عاری از هرگونه تمایل به سو مصرف داشته باشد.

عوارض مصرف ترامادول در بدن

هر ماده مخدری پس از مصرف و ایجاد وابستگی از خود نشانه های بروز می دهد. بهتر است این ماده همراه با مواد افیونی دیگر یا الکل مصرف نشود تا نتایج غیر قابل جبرانی اتفاق نیفتد. همچنین مصرف ترامادول در زنان باردار ممکن است موجب مرگ نوزاد شود.

عوارض مصرف ترامادول در بدن

عوارض کوتاه مدت مصرف ترامادول

از جمله عوارض کوتاه مدت مصرف این ماده مخدر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• حالت تهوع و استفراغ
  • اختلالات جنسی
  • مشکلات تنفسی
  • احساس خواب آلودگی
  • مشکلات گوارشی

عوارض بلند مدت مصرف ترامادول

اگر ترامادول طولانی مدت مصرف شود عوارض جدی برای فرد در پی خواهد داشت. از جمله عوارض بلند مدت مصرف ترامادول که ممکن است در فرد ایجاد شود، می توان موارد زیر را نام برد:

• افزایش فشار خون و ضربان قلب
  • تحریک پذیری
  • عدم تعادل در حرکت
  • دمای بالای بدن
  • کما

بهترین روش ترک ترامادول

برای ترک ترامادول بهتر است به مراکز ترک اعتیاد معتبر مراجعه کنید تا مراحل ترک با روشی اصولی انجام شود. کلینیک ترک اعتیاد vip با مجهزترین امکانات و بهترین کادر درمان در تلاش است کاملترین خدمات را به مراجعین محترم ارائه دهد. در این مرکز ابتدا برای پاکسازی بدن بیمار از هر گونه مواد افیونی دارودرمانی و سم زدایی صورت می گیرد سپس روان درمانی جهت ترک کامل ترامادول را آغاز می کنیم تا فرد بعد از درمان به مصرف مجدد آن ماده مخدر، تمایلی نداشته باشد.

انواع راه های درمان اعتیاد به ترامادول

• سرپایی: در این نوع درمان فرد در جلسات مشاوره ای فردی و گروهی شرکت می کند اما از نظر جسمانی به صورت ۲۴ ساعته تحت نظر پزشکان نخواهد بود و برای معاینه در روزهای مشخصی به کلینیک مراجعه می کند. این نوع درمان برای کسانی مناسب است که نمی توانند شغل و محل زندگی خود برای حدود یک ماه ترک کنند و باید در محیط شغلی خود بمانند. البته بهتر است این محیط کاملا آرام و بدون دغدغه باشد تا بیماران روند مناسبتری را برای ترک طی کنند.
  • بستری: در این نوع درمان فرد به صورت ۲۴ ساعته تحت نظر کادر درمان و روانپزشکان قرار دارد. در درمان بستری فرد می تواند با خیالی آسوده و در محیطی امن و بدون استرس و به دور از وسوسه سو مصرف، روند درمانی خود را طی کند.

ما در کلینیک ترک اعتیاد vip در هر نوع درمان میتوانیم شما عزیزان را یاری کنیم تا دوران ترک خود را به آسانی هر چه بیشتر سپری کنید.

علائم ترک ترامادول

پس از ترک ترامادول فرد با عوارض و نشانه هایی مواجه خواهد شد که بروز و شدت این عوارض به میزان و مدت مصرف هر فرد بستگی دارد. از جمله:

• بی اشتهایی
  • استرس و اضطراب
  • اختلالات خلقی
  • لرزش بدن
  • بی قراری و تحریک پذیری
  • حالت تهوع و استفراغ
  • تاری دید
  • گرفتگی و درد در عضلات بدن
  • کابوس دیدن

بستری در کلینیک ترک اعتیاد vip کلینیک

کلینیک ترک اعتیاد vip کلینیک، خدمات بستری ویژه ای برای درمان مصرف کنندگان ترامادول ارائه می دهد. در این مرکز فرد علاوه بر ترک جسمی به صورت روانی نیز تمایل به ترک پیدا کرده و علاقه ای جهت بازگشت به اعتیاد نخواهد داشت. در این کلینیک که یکی از بهترین کلینیک های ترک اعتیاد در تهران می باشد فرد پس از بستری می تواند با مراجعه به کلینیک، روان درمانی را ادامه دهد همچنین تا مدت ها پس از ترک نیز می تواند با پزشکان کلینیک ترک اعتیاد vip در تماس باشد. در نهایت بهترین روش ترک اعتیاد، مراجعه به مراکز ترک اعتیاد است تا فرد وابسته از لحاظ جسمی و روانی و با روش های کاملا اصولی و استاندارد مورد درمان قرار گیرد.