بهترین روش ترک مرفین+(علائم اعتیاد و ترک Morphine)

انواع روش های درمانی اعتیاد به مرفین

مرفین یکی از این مواد افیونی قوی و بسیار اعتیادآور است. اگر جز افرادی هستید که برایتان مورفین تجویز شده، دانستن علائم سوءمصرف و اعتیاد به مرفین بسیار مهم است. اعتیاد به مرفین خیلی سریع اتفاق می‌افتد و لازم است تا برای درمان آن به یکی از مراکز ترک مرفین مراجعه کنید. ترک مرفین بصورت تضمینی شامل یک سری روش‌های درمانی اعتیاد به مرفین است که در این مطلب قصد داریم آن‌ها را توضیح دهیم. اگر می‌خواهید مرفین را ترک کنید، با ما همراه باشید.

مرفین چیست؟

مورفین مستقیماً از خشخاش به دست می‌آید. کاربرد مرفین در پزشکی اغلب برای دردهای متوسط تا شدید پس از جراحی یا دردهای مرتبط با سرطان است. متأسفانه، مورفین دارای پتانسیل سوء مصرف و اعتیاد است. در صورت اعتیاد، به دلیل عوارض آن، باید برای ترک اعتیاد مرفین اقدام کرد.

اعتیاد به مرفین چگونه ایجاد می‌شود؟

برای درک اینکه چگونه اعتیاد به مرفین ایجاد می‌شود، ابتدا باید بدانید که مورفین چگونه بر مغز شما تأثیر می‌گذارد.

در حقیقت هنگامی که شخصی مورفین مصرف می‌کند، این ماده به گیرنده‌های اپیوئیدی در مغز متصل می‌شود. مرفین مدار پاداش مغز را نیز فعال خواهد کرد و در پی آن مغز شما پر از دوپامین می‌شود. این حالت حس خوشایندی برای فرد دارد. فرد به دلیل تجربه دوباره این حس خوشایند، به مصرف مکرر مرفین روی می‌آورد و این رفتار زمینه ساز اعتیاد خواهد بود.

زمانی که فرد دچار اعتیاد به مرفین شود، در تفکر و رفتار او تغییراتی ایجاد خواهد شد. این تغییرات در شیمی مغز موجب دشوار شدن مسیر ترک اعتیاد به مرفین می‌گردد.

توجه داشته باشید که تحمل، وابستگی جسمی و اعتیاد روانی همگی اساس اعتیاد به مرفین را تشکیل می‌دهند. بنابراین در صورت بروز هر کدام از آن‌ها با مرکز ترک مرفین تماس(88064379) بگیرید.

علائم سوء مصرف و اعتیاد به مرفین

علائم سوءمصرف و اعتیاد به مورفین به سبک زندگی و رفتار فرد مربوط می‌شود. این علائم عبارتند از:

• گذراندن زمان زیاد به تنهایی یا با دوستان جدید
  • از گذراندن وقت با خانواده و دوستان قدیمی خودداری می‌کنید
  • از دست دادن علاقه به چیزها و فعالیت‌هایی که قبلا مورد علاقه بود
  • مشکلات بهداشتی (اجتناب از دوش گرفتن، تعویض لباس یا مسواک زدن)
  • تغییرات خلق و خو
  • تغییر اشتها و رژیم غذایی
  • تغییرات خواب
  • از دست دادن ضرب الاجل یا قرار ملاقات
  • مشکلاتی در محیط کار، مدرسه یا شغل
  • مشکلات روابط با خانواده یا دوستان
  • فعالیت های غیرقانونی یا خطرناک برای دریافت مورفین
  • تلاش ناموفق برای ترک مرفین
  • قرار دادن مورفین در اولویت زندگی
  • استفاده از دوزهای بالاتر مرفین
  • جعل درد یا جراحت برای دریافت مورفین
  • مراجعه به چندین پزشک یا داروخانه برای گرفتن نسخه مرفین
  • سرقت مورفین از دوستان یا عزیزان

عوارض سوء مصرف مورفین و اعتیاد

مصرف بیش از حد مرفین یا اعتیاد به آن می‌تواند اثرات مضر متعددی بر بدن، ذهن و رفاه فرد داشته باشد. این عوارض عبارتند از:

عوارض و علائم اعتیاد به مرفین

برای ترک مرفین همین امروز با مشاورین ما تماس(88037326) بگیرید.

1.عوارض فیزیکی

• آپنه خواب
  • صدمات، مانند زمین خوردن
  • مشکلات جنسی مانند ناتوانی جنسی و ناباروری
  • پوکی استخوان
  • خشکی دهان
  • پوسیدگی دندان
  • انقباض عضلانی

2. عوارض روانی

• مشکلات خواب
  • افزایش حساسیت به درد
  • بی تفاوتی

3.عوارض اجتماعی

• سوءمصرف طولانی مدت مورفین می‌تواند عوارض اجتماعی و مالی برای فرد داشته باشد.
  • روابط آن‌ها با دوستان، خانواده و کارفرمایان می‌تواند از فشار سوء مصرف طولانی‌مدت مواد آسیب ببیند، به‌ویژه با بدتر شدن اعتیاد.
  • اعتیاد به مورفین می‌تواند مشکلات قانونی و مالی ایجاد کند.

با توجه به عوارض مصرف مرفین، باید برای درمان اعتیاد به مرفین اقدام کرد. زیرا در غیراینصورت اثرات جبران ناپذیری روی زندگی فرد گذاشته می‌شود. اما راههای ترک مرفین شامل چه مواردی است؟

انواع روش های درمانی اعتیاد به مرفین

پذیرش وابستگی و اعتیاد، اولین گام برای برای بهبودی و در نهایت داشتن یک زندگی بدون مرفین است. روش‌های بسیاری برای ترک مرفین وجود دارد که در زیر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

ترک مرفین و سم زدایی

درمان اعتیاد به مرفین با کمک دارو

در بسیاری از مراکز ترک مرفین، از داروهای شبه افیونی به منظور ترک اعتیاد مرفین استفاده می‌شود؛ داروهایی نظیر متادون و بوپرنورفین. این داروها شبه افیونی‌های طولانی‌اثر هستند که برای کمک به جلوگیری از علائم ترک و میل به مرفین تجویز می‌شوند و در عین حال مانع مصرف بالای مواد افیونی کوتاه‌اثر مانند مرفین می‌شوند. مشکل داروهای مذکور این است که آن‌ها اعتیادآورند و در حقیقت مشکل اصلی یعنی اعتیاد را برطرف نمی‌کنند.

اما در بهترین کلینیک ترک اعتیاد برای ترک مرفین یعنی کلینیک ترک اعتیاد vip تنها از داروهایی استفاده می‌شود که پتانسیل اعتیاد ندارند. یک داروی ترک مرفین که در این مرکز استفاده می‌شود، نالتروکسان نام دارد.

سم زدایی پزشکی

سم زدایی یکی از راههای دفع سریع مورفین از بدن است. در واقع سم زدایی اولین گام در ترک مرفین است. در طول سم زدایی پزشکی، در حالی که تحت نظارت پزشکی هستید، مصرف مورفین را متوقف می‌کنید. خماری مرفین فرایندی است که در مدت سم زدایی بدن به آن دچار می‌شود.  با نظارت مداوم پزشکی، سم زدایی می‌تواند به شما کمک کند تا مصرف مرفین را کاهش دهید و از علائم ناراحت کننده ترک مرفین جلوگیری کنید.

روان درمانی برای ترک مرفین

سم زدایی می تواند مرفین را از بدن شما حذف کند، اما روان درمانی کمک می‌کند در طولانی مدت از مورفین اجتناب کنید. دوره روان درمانی، بسته به نظر تیم پزشکی کلینیک تخصصی ترک اعتیاد در تهران، می‌تواند با روش‌های مختلفی انجام شود. یکی از بهترین روش‌های روان درمانی برای ترک مرفین، رفتاردرمانی شناختی است. جلسات می‌تواند بصورت مشاوره گروهی و مشاوره فردی انجام شود.

در طول این جلسات، شما بررسی می‌کنید که چرا دچار سوءمصرف و اعتیاد به مرفین شده‌اید و استراتژی‌های مقابله‌ای جدید را برای زندگی پاک و عاری از مرفین ایجاد می‌کنید.

مراقبت های بعد  ترک اعتیاد مرفین

مراقبت پس از درمان به تمرکز طولانی مدت بر بهبودی اشاره دارد که به شما کمک می‌کند پس از توانبخشی هوشیار بمانید. مراقبت‌های بعدی شامل گروه‌های حمایتی مانند معتادان گمنام و همچنین محیط‌های زندگی آرام و ادامه درمان، در صورت لزوم می‌شود.

بهترین روش ترک مورفین

فرایند ترک مرفین، می‌تواند برای شما استرس آور باشد. با این حال، کمک در دسترس است. کارشناسان اعتیاد به مورفین ما در بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران به شما یاری می‌رسانند تا برای همیشه مرفین را ترک کنید.

در کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد vip بسیاری از گزینه‌های توانبخشی از جمله درمان بستری و سرپایی در دسترس هستند. در درمان بستری، شما بدون حواس پرتی یا مانعی برای بهبودی در مرکز ما بستری می‌شوید و متخصصین ما شرایط روانی و جسمی شما را بصورت 24 ساعته تحت نظر خواهند داشت. در درمان سرپایی، شما در طول هفته طبق برنامه درمانی منحصر بفرد خود که توسط متخصصین مرکز تنظیم شده است، به کلینیک آمده و درمان را دریافت می‌کنید.

ترک مرفین در کلینیک خصوصی ترک اعتیاد vip با ترکیبی از روش‌های مذکور انجام می‌شود. به اینصورت که بیمار ابتدا تحت ارزیابی فیزیکی و روانی قرار می‌گیرد، سپس مراحل سم زدایی مرفین، دارودرمانی(در صورت نیاز)، روان درمانی(بصورت مشاوره فردی، گروهی، خانواده درمانی، زوج درمانی- بسته به نیاز فرد) و سپس مراقبت‌های بعد از ترک مرفین روی او انجام می‌شود.

آیا می‌خواهید برای ترک مرفین اقدام کنید؟! معطل نکنید گوشی را بردارید، همین امروز با ما تماس(88054951) بگیرید تا مشاورین ما به شما بگویند چگونه می‌توانیم در مسیر ترک مرفین یاری رسان تان باشیم.

ترک مورفین چند روز طول می کشد؟

مدت زمان ترک مرفین بصورت زیر است:

مدت زمان ترک مرفین

• علائم ترک مرفین، معمولاً در عرض 6 تا 14 ساعت پس از قطع مصرف این مسکن بروز می‌کنند. اضطراب، نوسانات خلقی و میل به مرفین از جمله علائم این دوره زمانی است.
  • 15 تا 48 ساعت بعد، علائمی مانند آنفولانزا عرق کردن، لرز، دردهای عضلانی، تب و آبریزش بینی بروز می‌کنند. تهوع و استفراغ ممکن است در پایان این بازه زمانی شروع شود.
  • علائم معمولا در روز چهارم به اوج خود می‌رسد و سپس کاهش می‌یابد.
  • از روز پنجم، اکثر علائم فیزیکی شروع به از بین رفتن می‌کنند. اما علائم روانی معمولا باقی می‌مانند.
  • از روز دهم به بعد، اکثر علائم ترک مرفین فیزیکی از بین می‌روند، اما علائم PAWS مانند اضطراب، تحریک پذیری، افسردگی و میل به مرفین ممکن است برای چندین هفته یا ماه، گاهی تا 2 سال باقی بمانند.

عوارض ترک مرفین

علائم ترک مرفین عبارتند از:

• آبریزش بینی
  • تب یا عرق کردن
  • استفراغ و حالت تهوع
  • دردهای عضلانی
  • افزایش فشار خون
  • اضطراب و افسردگی

آگاهی از علائم سندرم ترک مورفین موجب می‌شود تا شما با نگرانی کمتری وارد فرایند ترک اعتیاد مرفین شوید، زیرا می‌دانید انتظار چه چیزی را باید داشته باشید. توجه داشته باشید که علائم زیر تهدیدکننده زندگی نیستند، اما اگر تحت نظارت پزشک نباشید، می‌توانند کشنده باشند! زیرا بسیاری از علائم مذکور موجب کم آبی بدن و تغییرات دمایی شدید بدن می‌شوند، که این می‌تواند بسیار خطرناک باشد. به همین دلیل توصیه ما مراجعه به مرکز ترک اعتیاد به مرفین است.

سوالات متداول درباره ترک مرفین

بهترین راه ترک مرفین چیست؟

بهترین روش ترک مرفین، شامل سم زدایی، دارودرمانی، روان درمانی و مراقبت‌های بعد از درمان اعتیاد مرفین است. استفاده از ترکیب این روش‌ها تنها در بهترین مرکز ترک اعتیاد مرفین، یعنی کلینیک vip امکان پذیر است.

ترک مورفین در خانه امکان پذیر است؟

به دلیل عوارض ترک مرفین به تنهایی، ما به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم تا به درمان اعتیاد این مسکن در خانه و بدون هیچ نظارت پزشکی بپردازید. از عوارض ترک در خانه می‌توان به تغییرات دمایی زیاد بدن و همچنین کم آبی شدید اشاره کرد که اگر توسط تیم پزشکی کنترل نشود، حتی ممکن است موجب مرگ گردد.

آیا مشروب مرفین را از بدن خارج می‌کند؟

خیر، به هیچ عنوان.

منبع: palmerlakerecovery