فواید ترک کمیکال

مخدر کمیکال بیشتر اعتیاد روانی ایجاد می‌کند، از این جهت برای ترک کمیکال، بیشتر روی روان‌درمانی تمرکز و تاکید می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا بهترین روش ترک کمیکال را توضیح دهیم و شما را با علائم اعتیاد به آن و عوارض مصرف این مخدر آشنا کنیم. برای یادگیری بیشتر همراه ما باشید.

مخدر کمیکال چیست؟

ماده مخدر کمیکال یا Salvia گیاهی بومی از اواکساکای مکزیک است که در مکاشفات معنوی و مراسم پیشگویی استفاده می‌شود. این گیاه دارای طعمی مانند نعناع ، ساقه‌های بنفش و رایحه‌ای متمایز است. نام‌های دیگر مخدر کمیکال عبارتند از نعنا جادویی و مریم گلی. کمیکال علاوه بر مصارف معنوی، به صورت تفریحی نیز استفاده می‌شود و به عنوان روانگردانی محبوب کاربرد دارد. برخی افراد اثرات توهم‌زایی کمیکال را  قابل مقایسه با LSD می‌دانند. اما خبر بد این است که در صورت مصرف مکرر یا سوءمصرف این گیاه، دچار اعتیاد به کمیکال خواهید شد که در اینصورت باید هر چه سریع‌تر نسبت به ترک کمیکال اقدام کنید. اشکال مخدر کمیکال بصورت سیگار و اسپری است. اما چطور بفهمیم که به کمیکال معتاد شده‌ایم؟ با بررسی علائم اعتیاد که در زیر می‌خوانیم.

علائم اعتیاد به کمیکال چیست؟

وابستگی و اعتیاد کمیکال بیشتر جنبه روانی دارد، زیرا این مخدر بسیار قوی روی ذهن تاثیر می‌گذارد. در حقیقت ماده روانگردان موجود در کمیکال یعنی سالوینورین A، به گیرنده‌های اپیوئیدی مغز می‌چسبد، این ترکیب توانایی فرد را برای درک واقعیت تغییر می‌دهد و در حقیقت او را دچار توهم می‌کند. بسیاری از افراد به دلیل خاصیت توهم‌زایی کمیکال، جذب آن می‌شوند.

اگر فردی مقدار بیشتری از مخدر کمیکال را برای داشتن اثرات مشابه استفاده کند، این می‌تواند نشان‌دهنده وجود تحمل باشد. بطورکلی تحمل مواد اعتیادآور به تدریج رخ می‌دهد و اغلب به وابستگی و اعتیاد به آن‌ها می‌انجامد. در اینصورت اگر دوز کمیکال را کم کنید یا مصرف آن را متوقف نمایید، متوجه بروز یک سری علائم خواهید شد که نشان دهنده اعتیاد کمیکال است. علائم اعتیاد به کمیکال عبارت است از:

• هر بار مصرف بیشتر کمیکال (تحمل)
  • استفاده روزانه
  • استفاده از مواد اعتیادآور دیگر به صورت ترکیبی با کمیکال
  • مشکل در انجام وظایف مدرسه، محل کار یا خانه
  • افزایش پنهان کاری یا انزوای اجتماعی
  • نوسانات خلقی و رفتارهای غیر قابل پیش بینی
  • کم و بیش غذا خوردن
  • خوابیدن یا بیدار بودن در زمان‌های غیرمعمول
  • افزایش صدمات، تصادفات یا رفتارهای پرخطر
  • کاهش علاقه به ظاهر
  • مشکل در تمرکز یا به خاطر سپردن چیزها(اختلالات حافظه)

اگر این علائم را در خود یا عزیزان‌تان مشاهده کردید، سریعا با مرکز تخصصی ترک کمیکال تماس بگیرید. اما کمیکال مانند هر ماده مخدر دیگر دارای عوارضی جبران ناپذیر است. تاثیرات مخدر کمیکال بر عملکرد بدن بسیار زیاد است. در کنار حالت توهم زای آن، کمیکال می‌تواند منجر به اختلالات حافظه و یا حتی گاهی منجر به سکته مغزی و مرگ شود. اما سایر عوارض مصرف کمیکال شامل چه مواردی است؟

عوارض مصرف مخدر کمیکال

مخدر کمیکال که به عنوان قوی‌ترین توهم‌زای طبیعی در نظر گرفته می‌شود، عوارض کوتاه مدت و بلند مدت زیادی بر بدن دارد. این عوارض فیزیولوژیکی و روانی شامل موارد زیر می‌باشد:

عوارض مصرف مخدر کمیکال

• از دست دادن ارتباط با واقعیت
  • حس شناور و معلق بودن
  • مسخ شخصیت
  • تغییرات دمای بدن (لرز)
  • لکنت زبان
  • پرحرفی
  • ناراحتی
  • ضربان قلب نامنظم

عوارض مصرف کمیکال در طولانی مدت منجر به مشکلات شناختی، اختلال در یادگیری و حافظه طولانی‌مدت خواهد شد. اضطراب یکی دیگر از اثرات طولانی مدت کمیکال بر بدن است. افرادی که کمیکال مصرف می‌کنند در درک واقعیت‌های اساسی مشکل دارند. حتی برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی روان پریشی را تحمل کنند و در سازگاری با واقعیت مشکل داشته باشند. اگر کمیکال را با سایر مواد شیمیایی مانند الکل یا مواد محرک ترکیب کنید، خطر سکته مغزی و اوردوز کمیکال وجود دارد. بنابراین به هیچ عنوان از دریافت کمک برایذ درمان دریغ نکنید و ب یک مرکز ترک کمیکال مراجعه کنید.

آیا ترک کمیکال امکان پذیر است؟

ترک کمیکال از این جهت که بیشتر روان فرد درگیر می‌کند مشکل است و نمی‌توان به تنهایی آن را درمان کرد. از اینرو، بهترین راه درمان مراجعه به کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد می‌باشد. در بهترین مرکز درمان اعتیاد کمیکال، از روش‌های سم زدایی و روان درمانی به منظور بهبود بیمار استفاده می‌شود و چون فرد زیر نظر کادر درمانی است علائم ترک کمتری را حس خواهد کرد. آشنایی با این علائم به شما کمک می‌کند تا آمادگی لازم را در مسیر درمان پیدا کنید و بدانید که دقیقا باید منتظر چه چیزی باشید.

علائم ترک کمیکال

عوارض ترک کمیکال عبارت است از:

• غم و غصه خوردن
  • منزوی شدن
  •  گریه های طولانی
  • ضعف‌های هیجانی
  •  میل و هوس شدید به کمیکال

همانطور که خواندید علائم ترک کمیکال، عمدتا روانی است و فرد نمی‌تواند به تنهایی آن‌ها را بهبود ببخشد، به همین دلیل باید تحت نظر روانشناس متخصص ترک اعتیاد قرار گیرد. اما قبل از آن باید کمیکال موجود در بدن پاکسازی شود، بنابراین لازم است تا مراحل ترک اعتیاد کمیکال یکی یکی طی شود. انجام این فرایند، مستلزم مراجعه به بهترین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد است.

روش های درمان اعتیاد به کمیکال

مراحل ترک کمیکال شامل سم زدایی، روان درمانی و مراقبت‌های بعد از ترک است که به تفضیل در زیر توضیح داده می‌شود.

سم زدایی در ترک کمیکال

سم زدایی بدن از مخدر کمیکال، به فرد کمک می‌کند تا تحت نظارت و کنترل تیم پزشکی کلینیک تخصصی ترک اعتیاد فرایند درمان و  پاکسازی بدن از مواد مخدر را بگذارند. در صورت بروز علائم ترک کمیکال متخصصین کلینیک به کنترل علائم می‌پردازند و بیمار کمترین ناراحتی را حس خواهد کرد.  تا بحال هیچ داریی برای درمان سوء مصرف کمیکال عرفی نشده است اما برخی از داروهای مسکن به منظور کاهش علائم ترک بکار می‌روند.

روان درمانی ترک کمیکال

مشاوره و روان‌درمانی انفرادی و گروهی بسته به شرایط فرد مورد نظر در این مرحله انتخاب می‌شود. در حقیقت از آنجایی که اعتیاد به کمیکال بیشر جنبه روانی دارد این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مرحله از درمان‌های دارویی و غیردارویی استفاده می‌شود، در واقع از هر دو بخش روانشناسی و روانپزشکی به منظور درمان بیمار استفاده می‌شود، تا فرد بتواند سوءمصرف و وابستگی به مواد مخدر کمیکال را برطرف کند. یکی از روش‌های پرکابرد روان‌درمانی، استفاده از درمان شناختی رفتاری است که در ترک کمیکال نیز استفاده می‌شود.

مراقبت‌های بعد از ترک کمیکال

در بهترین مرکز تخصصی ترک کمیکال ، مراقبت های بعد از ترک اعتیاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. روان درمانی و دارو درمانی از مرحله بستری و سم زدایی آغاز می‌شود و در صورت رضایت بیمار بعد از ترخیص نیز ادامه می‌یابد تا مشکل اصلی و ریشه اعتیاد به کمیکال درمان شود و بیمار در مواقع پر از چالش رفتارهای مقابله‌ای صحیحی از خود نشان دهد و دیگر سراغ کمیکال نرود.

بهترین روش برای ترک کمیکال

بهترین نحوه ترک کمیکال، مراجعه به مجهزترین کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی در تهران است. هدف متخصصین ما، درمان اعتیاد کمیکال بصورت ریشه‌ای می‌باشد. ترک انواع اعتیاد به مواد مخدر در این کلینیک انجام می‌شود. این مرکز با بهره گیری از امکانات رفاهی و هتلینگ و کادر درمانی متخصص و مجرب در زمینه اعتیاد آماده پذیرش شما بیماران عزیز خواهد بود. در مورد چگونگی ترک اعتیاد کمیکال در کلینیک خصوصیVIP  ، باید بگوییم که خدمات درمانی ما شامل ارزیابی بیمار، سم زدایی کمیکال، بازتوانی و روان درمانی و مراقبت‌های بعد از ترخیص می‌باشد. در حقیقت ما ترک تضمینی اعتیاد به کمیکال را به شما ارائه می‌دهیم.  در صورت داشتن ابهام در این زمینه کافیست با ما تماس بگیرید.

فواید ترک اعتیاد به کمیکال در کلینیک vip

انجام سم‌زدایی تحت نظارت پزشکی در بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران فواید زیادی دارد. اولاً، مراقبت شبانه روزی توسط کادر درمان حرفه‌ای، احتمال عوارض ناشی از ترک و سم زدایی را به شدت کاهش می‌دهد، همچنین موفقیت یا شکست برنامه‌های سم‌زدایی خاص به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز تغییرات لازم روی آن‌ها اعمال می‌شود. ثانیاً، شدت علائم ترک کمتر خواهد بود، زیرا سم زدایی پزشکی اغلب مستلزم استفاده از دارو برای مدیریت علائم شدید است. در بسیاری از افراد، درمان اعتیاد کمیکال و توانبخشی بدون سم زدایی پزشکی غیرممکن است.

مدت زمان درمان اعتیاد کمیکال

برنامه ترک کمیکال برای هر فرد متفاوت است از اینرو ممکن است مدت زمان درمان نیز تفاوت داشته باشد. اما بطور کلی میانگین زمان درمان اعتیاد به کمیکال سه هفته باشد. در مرحله سم زدایی کمیکال از بدن، علائم ترک مانند عرق، سرگیجه، سردرد و حالت تهوع را تجربه خواهید کرد. سم زدایی نهایتا تا 12 روز بطول می‌انجامد. اما بعد از 12 روز معمولا علائم روانی مانند عدم تعادل، میل به کمیکال و همچنین عدم توانایی انجام کارهای روزمره و بدبینی را حس می‌کنید. بعد از گذر کردن سه هفته از ترک کمیکال، احتمالا شما پروسه درمان را بطور کامل طی کرده‌اید.

هزینه ترک کمیکال در کلینیک خصوصی

ترک کمیکال در کلینیک خصوصیVIP    بر پایه برنامه درمانی منحصر به شرایط جسمی و روانی هر بیمار انجام می‌شود. طبیعتا هزینه درمان اعتیاد کمیکال از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

منبع: addictioncenter