روش ترک سورچه {عوارض اعتیاد+ علائم ترک سورچه}

روش ترک سورچه

اگر به مهمانی‌ای دعوت شدید و جلویتان پودری سفید، قهوه‌ای یا کرم گذاشتند، احتمال زیادی دارد که با خطرناک‌ترین ماده مخدر روبرو شده باشید، بله سورچه! توصیه ما این است که به هیچ عنوان این ماده را مصرف نکنید، زیرا به شدت اعتیادآور است و حتی با اولین مصرف نیز امکان اعتیاد به آن وجود دارد. ترک سورچه را باید جز اولویت‌های زندگی خود قرار دهید، زیرا این ماده دارای عوارض بسیار خطرناکی است. اگر دچار اعتیاد به سورچه هستید، این مطلب برای شما است، برای یادگیری بهترین روش ترک سورچه به خواندن ادامه دهید.

مخدر سورچه چیست؟

سورچه از مشتقات مخدر هروئین است. این ماده از هروئین و مرفین در آزمایشگاه‌های مختلف ساخته می‌شود. باید بدانید که سورچه از هروئین بسیار قوی‌تر است. از راه‌های مصرف سورچه دود کردن، تزریق، روش استنشاقی و اسنیف است. سورچه با افزایش ترشح دوپامین و اندورفین موجب ایجاد حس سرخوشی و لذت در بدن مصرف کننده می‌شود.

باید از مصرف این ماده مخدر به دلیل عوارض بسیار زیاد آن، اجتناب کرد و در صورت اعتیاد به سورچه ، حتما برای درمان به بهترین کلینیک ترک اعتیاد به سورچه مراجعه کرد. اما چرا سورچه خطرناک است؟

عوارض و علائم اعتیاد به سورچه

مخدر سورچه دارای عوارض بسیاری زیادی است. سوءمصرف و اعتیاد به سورچه می‌تواند موجب افزایش احساس یاس و ناامیدی در شما شود. از جمله عوارض دیگر سورچه عبارت است از:

عوارض و علائم اعتیاد به سورچه

• علائمی شبیه به بیماری آنفولانزا
  • آبریزش چشم
  • خارش بدن
  • سردرگمی
  • آبریزش بینی
  • عفونت قلب و دریچه‌های آن
  • اختلال در تنفس مانند سل، ضعف تنفس
  • اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب
  • نداشتن ثبات خلقی
  • مردمک تنگ
  • عفونت‌های باکتریایی
  • بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت و ایدز

این علائم، علاوه بر به خطر رساندن سلامتی، به شدت بر رفتار روزمره شما تاثیر خواهد گذاشت و کنترل زندگی را از دست‌تان خارج خواهد کرد. زمانی که فرد به سورچه اعتیاد پیدا کنید، شدت این علائم افزایش خواهد یافت. بنابراین لازم است برای ترک سورچه اقدام کنید. از جمله مزایای ترک سورچه بهبود سلامت جسمی و روانی مصرف کننده خواهد بود.

در زمان درمان اعتیاد به سورچه، یک سری علائم ترک را تجربه خواهید کرد، که دانستن آن‌ها می‌تواند روی فرایند ترک شما تاثیر مثبتی بگذارد، زیرا می‌دانید با چه چیزهایی ممکن است مواجه شوید.

علائم ترک سورچه

علائم ترک آن دسته از نشانه‌هایی هستند که در زمان قطع مصرف این مخدر صنعتی یا موقع کاهش دوز مصرف آن بروز می‌کنند. این علائم ناخوشایند هستند، به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای مواجه نشدن با آن‌ها به مصرف مجدد سورچه روی می‌آورند. علائم ترک سورچه شامل موارد زیر است:

• بی خوابی
  • استرس
  • شکم درد
  • تعریق شدید
  • آبریزش بینی
  • تب و لرز شدید
  • درماندگی
  • تیک در بدن
  • احساس گرما و سرما
  • حالت بی قراری شدید
  • دردهای شدید در ناحیه عضلات و استخوان
  • گشاد شدن مردمک‌ها
  • احساس شدید ضعف

در بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران، کادر پزشکی به مدیریت و کنترل علائم ترک می‌پردازند و درمانی راحت و بدون درد و خماری را برای شما رقم می‌زنند. اما راه‌های ترک سورچه شامل چه مواردی است؟

انواع روش های درمانی اعتیاد به سورچه

چگونه اعتیاد به مخدر سورچه را ترک کنیم؟ این سوال بسیاری از شما است. ترک ماده مخدر سورچه به علت دارا بودن بودن مرفین زیاد، دشوار است و علائم ناخوشایندی را در پی دارد. راه‌های مختلفی برای ترک اعتیاد وجود دارد که عبارت است از:

ترک یابویی سورچه

همانگونه که گفتیم میزان مرفین سورچه نسبت به سایر مواد مخدر بیشتر است، بنابراین علائم ترک آن شدیدتر خواهد بود. ترک یابویی یا قطع مصرف ناگهانی سورچه، موجب علائم شدیدی در فرد می‌شود. یکی از آن‌ها میل به مصرف دوباره این مخدر است. اغلب افراد نمی‌توانند در مقابل این میل شدید مقاومت کرده و دچار عود سورچه خواهند شد. بنابراین نمی‌توان این رویکرد را روش مناسبی برای ترک سورچه دانست.

انواع روش های درمانی اعتیاد به سورچه

انواع سم زدایی برای ترک سورچه

سم زدایی یکی از راه‌های ترک سورچه است که در مجهزترین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد در تهران انجام می‌گیرد. لازم به ذکر است سم زدایی فوق سریع برای ترک سورچه، اصلا پیشنهاد نمی‌شود. بهترین روش در این بخش استفاده از سم زدایی تدریجی برای ترک سورچه است.

سم زدایی تدریجی برای ترک اعتیاد به سورچه

در این روش به مرور دوز مصرفی سورچه کاهش می‌یابد تا بدن با شرایط جدید سازگار شود. کاهش دوز سورچه که طبق یک برنامه درمانی مشخص توسط پزشکان مرکز ترک سورچه در تهران تنظیم می‌شود، اینقدر ادامه می‌یابد تا به صفر برسد. در این مرحله پاکسازی بدن از سورچه انجام شده است.

کاشت ایمپلنت نالتروکسان در ترک سورچه

این روش تنها در بهترین مرکز ترک سورچه انجام می‌گیرد. کاشت ایمپلنت نالتروکسان به منظور کنترل میل و هوس و علائم ترک سورچه انجام می‌گیرد. این ایمپلنت تاثیری به مدت 3 الی 6 ماه دارد و دیگر نیاز نیست تا به مصرف روزانه یا هفتگی داروی نالتروکسان بپردازید. کاشت ایمپلنت نالتروکسان در مدت 10 دقیقه با بیهوشی موضعی در ناحیه شکم توسط متخصصین مرکز ترک اعتیاد به سورچه قابل انجام است.

روانشناسی و روان درمانی بعد از ترک سورچه

استفاده از روان درمانی در کلینیک تخصصی روانشناسی و ترک اعتیاد به منظور از بین بردن اعتیاد روانی و پیدا کردن ریشه مشکل اعتیاد به سورچه انجام می‌شود.  روش‌های مختلف روان درمانی مانند روش شناختی رفتاری در زمینه درمان اعتیاد بکار برده می‌شوند. جلسات مشاوره می‌تواند بصورت فردی، گروهی، خانواده درمانی و زوج درمانی صورت گیرد. در کنار روانکاو یا روانشناس ترک اعتیاد، روانپزشک ترک اعتیاد نیز حضور دارد و داروهایی را برای کنترل علائم ترک یا ثبات شرایط خلقی فرد در زمان سم زدایی وبعد از آن(در صورت لزوم)تجویز خواهد کرد.

بهترین روش ترک سورچه

بهترین راه ترک سورچه، مراجعه به مجهزترین کلینیک ترک اعتیاد سورچه در تهران است. این کلینیک با بهره گیری از متخصصصین حوزه اعتیاد و استفاده از امکانات رفاهی و هتلیگ آماده پذیرش بیماران معتاد به سورچه است. مراحل درمان اعتیاد به سورچه در مرکز ترک سورچه vip شامل زیر است:

1. مشاوره رایگان برای توضیح مراحل درمان
  2. ارزیابی پزشکی و روانی برای مشخص شدن شرایط جسمی و روانی بیمار
  3. تنظیم برنامه درمانی منحصر بفرد
  4. سم زدایی تدریجی سورچه از بدن
  5. کاشت ایمپلنت نالتروکسان
  6. روان‌درمانی ترک سورچه
  7. مراقبت‌های بعد از ترک سورچه

مراقبت‌های بعد از ترک اعتیاد به مخدر سورچه با مشورت روانپزشکان و روانشناسان ترک اعتیاد می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

• متعهد به پاک بودن از سورچه باشید
  • شبکه حمایتی خارج از مرکز ترک سورچه پیدا کنید
  • سلامت جسمانی و روانی خود را حفظ کنید
  • سبک زندگی جدیدی برای خود بسازید

مدت زمان ترک اعتیاد به مخدر سورچه

از آنجایی که ترک اعتیاد به مخدر سورچه در کلینیک vip ، با برنامه درمانی منحصربفرد برای هر بیمار انجام می‌شود. بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی برای ترک سورچه در نظر گرفت. درمان اعتیاد سورچه به مواردی از قبیل دوز مصرفی سورچه، روش ترک، میزان مصرف سورچه، شرایط خود فرد بستگی دارد.

سوالات متداول در مورد ترک سورچه

سورچه به عنوان خطراک‌ترین ماده مخدر سوالات زیادی را در ذهن مبتلایان اعتیاد به آن ایجاد می‌کند که ما در اینجا به آن پاسخ داده‌ایم:

آیا اعتیاد به سورچه کشنده  است؟

یکی از علائم ترک سورچه ضعف تنفس و در انتها مرگ است. بنابراین درمان اعتیاد سورچه باید در یک کلینیک ترک اعتیاد انجام و علائم مذکور توسط متحصصین ترک سورچه مدیریت شود.

برای ترک سورچه به کجا مراجعه کنم؟

بهترین مرکز ترک سورچه در تهران یعنی vip  کلینیک، با داشتن کادر درمانی متخصص و امکانات رفاهی و هتلینگ آماده پذیرش شما عزیران است.

هزینه ترک اعتیاد سورچه در کلینیک خصوصی

ترک سورچه در کلینیک vip ، با ارزیابی هر بیمار و تنظیم برنامه درمانی منحصربفرد برای او تنظیم می‌شود. بنابراین هزینه واحدی برای درمان اعتیاد سورچه وجود ندارد و با توجه به برنامه درمانی هر بیمار تعیین خواهد شد. برای اطلاع از برنامه درمانی خود، از طریق شماره‌های درج شده داخل سایت، با ما به شماره(88064379) تماس گرفته و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.