روش های ترک اکستازی+(علائم ترک و عوارض مصرف Ecstasy)

روش های ترک اکستازی

اکستازی به دلیل علائمی مانند سرخوشی شدید، افزایش سروتونین مغز و توهماتی که ایجاد می‌کند، به عنوان یک ماده محبوب برای مهمانی‌های شبانه شناخته شده‌ است. با این حساب اصلا جای تعجب نیست که مصرف اکستازی موجب اعتیاد ‌شود. اگر دچار اعتیاد به اکستازی شده‌اید، بهتر است هر چه سریع‌تر برای ترک اکستازی اقدام کنید، زیرا XTC دارای عوارض بسیاری روی مغز و بدن شما است. در این مطلب بهترین روش ترک اکستازی و چرایی آن بررسی می‌شود، برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید.

قرص اکستازی چیست؟

MDMA  یا اکستازی، یک مخدر مصنوعی است که افراد برای تجربه احساس خوشبختی، سرخوشی و تغییر ادراک از آن استفاده می‌کنند. نام‌های خیابانی این قرص عبارتند از: Adam, Beans, Clarity, Disco Biscuit, E, Eve, Go, Hug Drug, Lover’s Speed MDMA, Molly, Peace, STP, X, و XTC. اما نام شیمیایی آن متیلن دی اکسی مت آمفتامین (MDMA) است.

مصرف اکستازی خالص خطرناک است، اما اکستازی‌های خیابانی حاوی مت آمفتامین، کتامین (بیهوش‌کننده)، کافئین، افدرین (یک داروی رژیمی)، هروئین، فن‌سیکلیدین و کوکائین است. هنگامی که فردی برای اولین بار اکستازی مصرف می‌کند، تغییراتی را در سیستم عصبی خود تجربه خواهد کرد که می‌تواند باعث احساسات خوب در او شود. با مصرف مجدد اکستازی، احساسات جسمی و روحی فرد تشدید می‌شود و این روند با استفاده طولانی مدت به بدن آسیب می‌رساند، به همین دلیل توصیه می‌شود تا برای ترک قرص اکستازی اقدامت لازم را انجام دهید.

اما بدن با مصرف اکستازی دچار عوارضی می‌شود؟

عوارض مصرف اکستازی

اگر هنوز نمی‌دانید که چرا باید برای ترک مخدر اکستازی اقدام کنید باید بگوییم که سوءمصرف اکستازی می‌تواند بر قسمت‌های مختلف بدن و سلامت جسمانی و روانی فرد تأثیر بگذارد.  این اثرات بسته به مدت زمان و دوز مصرفی اکستازی می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد.

عوارض مصرف اکستازی

عوارض اکستازی بر بدن(جسمی) عبارتند از:

• تیرگی دید
  • خشکی دهان
  • غش
  • تهوع
  • مردمک‌های درشت چشم
  • افزایش دمای بدن

عوارض مصرف اکستازی بصورت روانی عبارت است از:

• اختلالات خواب
  • اختلال در تمرکز
  • پارانویا
  • میل شدید به مصرف اکستازی

این اثرات می‌تواند خطرناک باشد، بطور مثال با افزایش دمای مرکزی بدن و افزایش ضربان قلب، افراد ممکن است در معرض خطر گرمازدگی یا کم آبی قرار بگیرند. عوارض روانی اکستازی نیز کنترل زندگی فرد را از دستش خارج می‌کند. همه چیز به اراده شما بستگی دارد، اگر می‌خواهید مسیر طبیعی در زندگی خود داشته باشید، همین حالا با مرکز ترک اکستازی (88064379) تماس حاصل فرمایید.

عوارض بلند مدت قرص اکستازی بر مغز و حافظه

افراد به دلیل اثرات اکستازی روی مغز، به مصرف مجدد آن می‌پردازند. در حقیقت این ماده ذهن فرد را تغییر می‌دهد و فرد را دچار خلسه می‌کند. این تغییرات در ابتدا از زمان مصرف شروع می‌شود، اما به تدریج روی عملکردهای روزانه مانند حافظه و یادگیری اثر می‌گذارند.

اکستازی از طریق انتقال دهنده‌های عصبی، تغییرات شدیدی در خلق و خو ایجاد می‌کند. مصرف منظم اکستازی موجب کاهش مواد شیمیایی مغز و بروز تغییرات ناخواسته در ذهن می‌شود.

می‌دانیم که سروتونین(تنظیم عملکرد عاطفی)، نوراپی نفرین(تثبیت خواب، خلق، تمرکز و انرژی) و دوپامین(تنظیم خلق و خو و تمرکز) سه ماده شیمیایی در مغز هستند که برای ایجاد احساسات خاص با مغز در ارتباط هستند. اکستازی می‌تواند باعث افزایش این مواد شیمیایی و در نتیجه تغییرات بالقوه مضر در ذهن شود. مصرف اکستازی باعث می‌شود که بدن مقادیر زیادی سروتونین ترشح کند، به همین دلیل است که افراد دچار احساسات شدید می‌شوند، سپس سروتونین در بدن فرد کاهش می‌یابد. این کاهش می‌تواند منجر به احساسات ناخوشایند، تمرکز کم، الگوهای خواب نامنظم و سایر احساسات منفی شود.

بنابراین بطور کلی اکستازی بدن فرد را دچار احساسات منفی می‌کند. هر چه زمان بیشتری از این قرص محرک استفاده کنید، درمان اعتیاد به قرص اکستازی را دشوارتر خواهید کرد. بنابراین ر چه سریع تر برای ترک اکستازی به یکی از مراکز تخصصی ترک اعتیاد در تهران مراجعه کنید.

علائم اعتیاد به اکستازی

درست است که اکستازی بیشتر در مهمانی‌های شبانه و کنسرت‌ها استفاده می‌شود، اما هر فردی می‌تواند دچار  وابستگی روانی یا فیزیکی به اکستازی شود.

افرادی که با مصرف اکستازی دست و پنجه نرم می‌کنند، علائم مختلفی را نشان می‌دهند. بسته به اینکه فرد از چه ماده دیگری همراه با اکستازی استفاده می‌کند، یا اینکه دارو را به تنهایی مصرف می کند، علائم و نشانه‌های اعتیاد می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین اگر در اعضای خانواده خود به دنبال علائم اعتیاد به اکستازی هستید موارد زیر را بخوانید:

علائم اعتیاد به اکستازی

علائم رفتاری اعتیاد به اکستازی

یادتان باشد که تشخیص زودهنگام علائم اعتیاد به اکستازی به این معنی است که شما یا یکی از نزدیکان‌تان می‌توانید در مراحل اولیه اعتیاد به اکستازی، به کلینیک ترک اکستازی مراجعه کنید و کمک حرفه‌ای بگیرید و این مسلما فرایند ترک را آسان‌تر خواهد کرد. علتائم رفتاری اعتیاد به اکستازی عبارت است از:

• نشان دادن علاقه به شرکت در مجالسی که اکستازی در آن‌ها مصرف می‌شود.
  • داشتن سابقه اعتیاد خانوادگی
  • سوءمصرف اکستازی بدون احساس منفی نسبت به مصرف مواد
  • نشان دادن توجه ویژه به یک ماده خاص مانند اکستازی
  • فرد مجبور به استفاده مداوم از این ماده است
  • فرد بیشتر پس انداز خود را صرف خرید اکستازی می‌کند( دزدی پول یا سایر اشیاء قیمتی برای پرداخت هزینه بیشتر)
  • دروغ گویی
  • دوری از عزیزان
  • از دست دادن علاقه به فعالیت‌هایی که زمانی عاشق شان بودید
  • داشتن عادات بد نظافت یا کاهش سلامت دندان، مو و پوست

علائم ظاهری مصرف اکستازی

• فشردن دندان ها
  • انجام کارها بدون علاقه و با اجبار
  • تشنگی شدید
  • مردمک گشاد شده
  • سطوح انرژی فوق العاده
  • کاهش علائم افسردگی و اضطراب
  • ظرفیت بالاتر برای همدلی
  • لذت بردن از افزایش حس لامسه و بینایی
  • داشتن لرز یا عرق کردن
  • گرفتگی عضلات
  • مشکلات تعادلی یا هماهنگی
  • ژست‌های اجتماعی شدید
  • تغییرات شخصیتی
  • تغییر وزن

در صورت مشاهده این علائم آرامش خود را حفظ کرده و با فرد مورد نظر صحبت کنید، از عوارض مصرف اکستازی بگویید و سپس با بهترین کلینیک ترک اعتیاد اکستازی در تهران تماس بگیرید.

روش های درمان اعتیاد به اکستازی

روش‌های ترک اکستازی عبارت است از:

روش‌های ترک اکستازی

سم زدایی اکستازی از بدن

سم زدایی پزشکی اکستازی از بدن، اولین گام ترک اعتیاد به اکستازی است. در این بخش با تجویز پزشک متخصص مرکز ترک اکستازی در تهران، ممکن است داروهایی به منظور کنترل علائم ترک برای بیمار تجویز شود. سم زدایی به منظور پاکسازی بدن از اکستازی روی فرد صورت می‌گیرد.

روان درمانی در ترک اکستازی

مجهزترین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد در تهران،  طیف وسیعی از برنامه های درمانی از جمله مشاوره گروهی را ارائه می‌دهد. روان درمانی به منظور ریشه کن کردن اعتیاد فرد انجام می‌شود تا فرد بعد از پاکسازی فیزیکی بدن، به دنبال علل گرایش خود به اکستازی بگردد و به کمک روانشناسان و روانپزشکا متخصص مجموعه به درمان آن‌ها بپردازد.

استفاده از گروه های حمایتی

کمک گرفتن از برنامه‌های حمایت اجتماعی نیز روشی موثر برای حفظ یک زندگی پاک است. برخی از مراکز تخصصی ترک اعتیاد، خدمات هماهنگی و ارجاع به خدمات اجتماعی را نیز دارند.

بهترین روش برای ترک قرص اکستازی چیست؟

بهترین روش ترک اکستازی، مراجعه به بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران است. کلینیک ترک اکستازی vip ، برای ترک اعتیاد قرص اکستازی برنامه درمانی جامعی را ارائه می‌دهد. در این مرکز، روش درمان اعتیاد به اکستازی، بر سم زدایی و درمان شناختی رفتاری متمرکز است، جایی که بیمار بعد از پاکسازی فیزیکی، روی افکار و احساسات خود در ارتباط با اکستازی کار می‌کند. بسیاری از افرادی که از MDMA استفاده می‌کنند از مواد دیگری نیز استفاده کنند، به همین دلیل امکان دارد برای اختلالات متعدد مصرف مواد نیاز به درمان‌های مختلفی داشته باشد.

بنابراین کادر پزشکی کلینیک تخصصی vip، ابتدا شرایط هر بیمار را می‌سنجد و سپس برنامه درمانی متناسب با موقعیت هر فرد را ارائه می‌دهد.

مراحل درمانی اعتیاد به اکستازی در بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران به شرح زیر است:

1. مشاوره
  2. ارزیابی های جسمی و روانی و انجام آزمایشات متعدد
  3. تنظیم برنامه درمانی متناسب با موقعیت هر بیمار
  4. سم زدایی اکستازی
  5. روان درمانی برای ترک اکستازی

مدت زمانی که اثر قرص اکس در بدن باقی میماند چقدر است؟

اکستازی معمولاً تا 3 روز در آزمایش خون و بزاق، 5 روز در آزمایش ادرار و چندین ماه بعد از آخرین مصرف در آزمایش تار مو قابل تشخیص است.

آیا ترک اکستازی در خانه امکان پذیر است؟

علائم ترک اکستازی می‌تواند بسیار استرس زا باشد. انجام ترک خانگی با استفاده از روش یابویی، بدون کمک حرفه‌ای و مراجعه به مرکز ترک اکستازی، بیمار را با خطر عود در طول فرآیند ترک مواجه می‌کند.

مزایای ترک قرص اکستازی در vip کلینیک

از انجایی علائمی مانند کم شدن اشتها، ضعف بدنی، میل و هوس به اکستازی، عدم تمرکز و…را در طول فرایند ترک تجربه می‌کنید، فرایند ترک اکستازی بسیار ناخوشایند خواهد بود. حضور در مجهزترین مرکز ترک اعتیاد به قرص اکستازی در تهران موجب فرایند درمانی راحت و ایمن خواهد شد. بطور کلی از مزایای ترک اکستازی از بین رفتن عوارض مصرف اکستازی و در نتیجه بهبود شرایط جسمی، روانی ، اقتصادی و اجتماعی فرد خواهد بود.

منبع: gatewayfoundation