ترک دارو آرامبخش+(علائم ترک و اعتیاد+ مدت زمان درمان)

ترک دارو آرامبخش+(علائم ترک و اعتیاد)

ترک دارو آرامبخش به دلیل عوارض خطرناکی که دارد، حتما باید تحت نظر پزشک و در یک مرکز درمان اعتیاد به دارو آرامبخش انجام شود. در این مطلب برآنیم تا به پرسش چگونه وابستگی به دارو آرامبخش را از بین ببریم؟ پاسخ دهیم. اگر شما یا عزیزانتان دچار اعتیاد به این نوع مسکن‌ها شده‌اید، با ما همراه باشید.

ترک دارو آرامبخش و الکل

داروی آرام بخش چیست؟

بطور خلاصه قرص‌های آرامبخش درست مانند الکل، موجب تضعیف سیستم عصبی مرکزی می‌شوند. سوءمصرف این مواد، چه زمانیکه بطور جداگانه مصرف و چه زمانیکه با هم ترکیب شوند، می‌تواند منجر به عوارض سلامتی و وابستگی به دارو آرامبخش و الکل گردد. در صورت ادامه سوءمصرف و وابستگی، اعتیاد ایجاد خواهد شد، از این رو مراجعه به پزشک ترک اعتیاد خوب به منظور ترک دارو آرامبخش و (در صورت میکس آن با الکل) ترک الکل بسیار مهم است.

رایج‌ترین انواع داروهای آرامبخش عبارتند از:

• باربیتورات
  • بنزودیازپین
  • داروی خواب آور

از آنجایی که  سم زدایی داروی آرامبخش از بدن، می‌تواند منجر به علائم ترک تهدید کننده زندگی شود، مراجعه به مرکز روان درمانی و ترک دارو آرامبخش، برای اطمینان از حفظ ایمنی بیمار و بهبود شانس موفقیت آمیز فرایند درمان ضروری بنظر می‌رسد.

علائم ترک دارو آرامبخش

داروهای آرام بخش باعث کندی ارتباط در سرتاسر مغز می‌شوند. به همین دلیل زمانی که فرد اقدام به ترک مصرف قرص آرامبخش می‌کند، امکان دارد سطح بسیار بالایی از تحریک عصبی را تجربه کند، این فرایند می‌تواند منجر به بروز عوارض ترک داروی آرامبخش شود. رایج‌ترین این عوارض عبارتند از:

علائم ترک دارو آرامبخش

• احساس بی قراری
  • عرق کردن زیاد
  • لرزش عضلانی

در موارد حادتر امکان دارد فرد دچار توهم، هذیان، و تشنج‌ شود. تشنج‌های ناشی از ترک کردن دارو آرامبخش ممکن است کشنده باشند. به همین علت، دریافت کمک حرفه‌ای به منظور ترک دارو آرامبخش بسیار مهم است.

توجه داشته باشید که بروز علائم ترک حتما به معنای اعتیاد نیست، اما زمانی‌که این نشانه‌ها بروز می‌کنند، یعنی وابستگی به قرص آرامبخش ایجاد شده است. وابستگی آغاز مسیر اعتیاد می‌باشد، بنابراین آن را جدی بگیرید و حتما برای ترک وابستگی به دارو آرامبخش اقدام کنید.

اما نشانه های وابستگی به دارو آرامبخش چیست؟ چگونه بفهمیم دچار وابستگی و یا  اعتیاد به دارو آرامبخش شده‌ایم؟

علائم وابستگی به دارو آرامبخش

علائم وابستگی و اعتیاد به داروی آرامبخش، به دو بخش روانی و جسمی تقسیم می‌شوند:

علائم روانی وابستگی به داروی آرامبخش

1. میل شدید به داروهای آرامبخش
  2. مصرف قرص آرامبخش بیشتر از میزان تجویزی یا مدت زمان بیشتر از نسخه
  3. ادامه مصرف با وجود مشاهده عوارض مصرف داروی آرامبخش
  4. بروز علائم ترک دارو آرامبخش

علائم اعتیاد به دارو آرامبخش

علائم فیزیکی وابستگی و اعتیاد به دارو آرامبخش

1. اختلال حرکتی
  2. اختلال گفتاری
  3. عرق کردن
  4. لرزش
  5. حس بی قراری
  6. توهم و هذیان

وجود این علائم در سطح بالا، نشانه اعتیاد است. اگر این علائم را در خود یا عزیزانتان مشاهده کردید، هر چه سریع‌تر باید برای درمان اعتیاد به دارو آرامبخش اقدام کرده و با مرکز تخصصی ترک دارو آرامبخش تماس(۸۸۰۶۴۳۷۹) بگیرید.

چگونگی ترک قرص آرامبخش

احتمالا سوال بسیاری از شما این است که برای ترک دارو آرامبخش چه باید کرد؟ در این بخش قصد داریم تا راه های ترک دارو آرامبخش را بررسی کنیم. اولین نکته ای که باید بدانید اینست که ترک دارو آرامبخش تحت نظارت پزشکی در یک کلینیک ترک اعتیاد، ایمن‌ترین راه درمان است.

در اینجا مراحل ترک اعتیاد و وابستگی به داروهای آرامبخش شرح داده می‌شود:

دریافت برنامه درمانی از متخصصین اعتیاد

ایمن‌ترین راه سم زدایی برای فردی که قصد ترک اعتیاد به دارو آرامبخش را دارد، مراجعه به بهترین مرکز ترک دارو آرامبخش است. زیرا در یک مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد استاندارد، ابتدا شرایط فیزیکی و روانی فرد سنجیده خواهد شد، تا متناسب‌ترین برنامه درمانی برای او توسط متخصصین تنظیم شود. بر طبق این برنامه منحصربفرد، هر بیمار مراقبت‌های تخصصی دریافت خواهد کرد که این روند به بهبود شرایط او کمک شایانی می‌کند.

نحوه سم زدایی داروهای آرامش بخش از بدن

پس از تنظیم برنامه درمانی، سم زدایی آغاز می‌شود. انواع روش‌های سم زدایی اعتیاد وجود دارد، اما در مورد درمان وابستگی به قرص آرامبخش، سم زدایی سریع یا استفاده از روش یابویی(بوقلمون سرد) به  هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. علت آن است که ترک ناگهانی داروی آرامبخش عواقب کشنده‌ای دارد.

بنابراین سم زدایی تدریجی برای پاکسازی بدن از این داروها بهترین روش است. در سم زدایی تدریجی دوز مصرفی دارو به تدریج کم می‌شود تا به صفر برسد. این روند کمترین شدت علائم ترک دارو آرامبخش را به همراه خواهد داشت، زیرا بدن بطور تدریجی به نبود دارو عادت می‌کند. در طی فرایند سم زدایی در بهترین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد در تهران ، شما بصورت مداوم تحت نظارت پزشکان قرار می‌گیرید و متخصصین علائم را بصورت ۲۴ ساعته کنترل و مدیریت خواهند کرد.

سم زدایی داروهای آرامش بخش از بدن

برای ترک اعتیاد به قرص آرامبخش با متخصصین vip کلینیک تماس(۸۸۰۶۴۳۷۹) بگیرید

استفاده از داروهای خواب آور و آرامبخش برای ترک اعتیاد

گاهی شدت اعتیاد به دارو آرامبخش بسیار زیاد است، در اینجا ممکن است از کاهش داروی خواب اور در ابتدا چشم پوشی شود و در آغاز فرایند از بنزودیازپین‌هایی استفاده شود که نیمه عمر طولانی دارند، استفاده از این دسته داروها به دلیل مدیریت علائم ترک مسکن حاد و کاهش خطر بروز عوارض ترک دارو آرامبخش مانند تشنج است. با پیشرفت سم زدایی، قبل از اتمام دوره آن، مصرف بنزودیازپین‌ها نیز قطع خواهد شد. توجه داشته باشید که این داروها پتانسیل اعتیاد دارندُ بنابراین به هیچ عنوان نباید خارج از نسخه مصرف شوند.

روان درمانی برای ترک دارو آرامبخش

بعد از سم زدایی اعتیاد، کار شما تمام نشده است. متخصصین بهترین مرکز ترک دارو آرامبخش، درصدد برطرف کردن ریشه اعتیاد شما هستند. به همین دلیل، روی این بخش نیز مانند مرحله سم زدایی توجه ویژه‌ای دارند. روان درمانی بصورت فردی یا گروهی انجام می‌شود. در حقیقت هدف از روان درمانی این است که افراد بیاموزند چگونه در مقابل محرک‌ها و عود مقاومت کنند. روش روان درمانی با توجه به برنامه منحصربفرد هر بیمار می‌تواند متفاوت باشد.

ترک دارو آرامبخش در خانه ممکن است؟

سم زدایی داروی آرامبخش به تنهایی و بدون کمک پزشکی یک اشتباه مرگبار است! سم زدایی اعتیاد به طور کلی موجب بوجود آمدن یک سری علائم ترک ناراحت کننده خواهد شد.

درصورتی که مصرف دارو بطور ناگهانی قطع شود و یا اینکه میزان آن به مقدار زیادی کاهش یابد، علائم حاد ترک دارو آرامبخش بروز می‌کند. اما زمانی که سم زدایی تحت نظر پزشک انجام می‌گیرد، شدت علائم بسیار کمتر خواهد بود و در صورت بروز شرایط حاد، متخصصین کلینیک ترک اعتیاد، قادر به کنترل و مدیریت آن هستند.

ترک دارو آرام بخش خطر تشنج را به همراه دارد که در صورت عدم درمان فوری می‌تواند بسیار خطرناک و کشنده باشد. در هر حال انتخاب با شماست!

برنامه های سم زدایی و درمان حرفه‌ای به مدیریت و ارائه مراقبت در صورت بروز عوارض جدی پزشکی مانند تشنج ناشی از ترک، کمک خواهد کرد. از این رو امن ترین روش ترک اعتیاد دارو آرامبخش، تنظیم برنامه ای است که سم زدایی و ترک را تحت نظارت پزشکی ارائه می‌دهد.

نکته بعدی این است که به دلیل شرایط متفاوت، هر فرد در طول سم زدایی علائم ترک مختلفی را تجربه خواهد کرد، بنابراین مراجعه به مرکز ترک دارو آرامبخش بسیار حائز اهمیت است، زیرا در این مراکز برنامه درمانی منحصربفردی برای هر بیمار متناسب با شرایط او تنظیم می‌شود و این خطر بروز علائم حاد را کاهش می‌دهد.

معرفی بهترین مرکز ترک دارو آرامبخش

بهترین راه ترک دارو آرامبخش

بهترین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد در تهران، یعنی کلینیک vip آماده پذیرش شما عزیزان به منظور ترک دارو آرامبخش است. این کلینیک با بهره گیری از درمان بستری و سرپایی و همچنین امکانات هتلینگ سعی دارد، انتخاب و رفاه شما را در اولویت قرار می‌دهد. پزشکان متخصص این مرکز، اعم از پزشک ترک اعتیاد، متخصص مغز و اعصاب، روانپزشک ترک اعتیاد، روانشناس حوزه اعتیاد و…همگی برآنند تا به ریشه کن کردن اعتیاد فیزیکی و روانی شما بپردازند.

در مورد تفاوت درمان بستری و سرپایی باید بگوییم که در درمان بستری شما تحت نظارت ۲۴ ساعته قرار خواهید گرفت و علائم ترک و شرایط بدنی و روانی شما بطور شبانه روزی کنترل خواهد شد. اما اگر مایل به درمان بستری نباشید، یک گزینه درمانی دیگر نیز وجود دارد که در طی آن بیمار تنها برای دریافت درمان به کلینیک vip می‌آيد و باقی زمان خود را در خانه می‌گذراند.

از اعتیاد به دارو آرامبخش خسته شده‌اید؟ ما اینجا هستیم که به شما در مسیر ترک دارو آرامبخش کمک کنیم. همین حالا با ما تماس(۸۸۰۳۷۳۲۶) بگیرید و از مشاوره متخصصین مرکز ترک اعتیاد vip برخوردار شوید.

ترک دارو آرامبخش چه قدر طول می کشد؟

مدت زمان ترک وابستگی دارو آرامبخش، کاملا به نوع دارو وابسته است. از آنجاییکه هر دارو آرامبخش، نیمه عمر(زمانی که دارو در بدن تجزیه می‌شود) متفاوتی دارد، بنابراین زمان شروع علائم و شدت آن‌ها در افراد مختلف متفاوت است. اما بطور کلی عوارض ترک آن دسته از داروهای آرامبخشی که نیمه عمر طولانی دارند(مانند دیازپام)، معمولا از روز ۸ قطع مصرف آغاز می‌شود و ممکن است به مدت یک ماه باقی بماند. اما علائم ترک داروهایی مانند آلپرازولام که جز داروهای آرامبخش با نیمه عمر کوتاه هستند، زودتر بروز می‌کند و طبیعتا مدت زمانی که باقی می‌ماند کمتر است.

هزینه درمان وابستگی به قرص آرامبخش

در کلینیک خصوصی vip به علت اینکه درمان هر فرد تحت برنامه تنظیمی متناسب با شرایط او انجام می‌گیرد، نمی‌توان هزینه واحدی برای کلیه بیماران تخمین زد. اما عزیزان گرامی نیاز نیست بابت این موضوع نگران باشید، هزینه‌ها در بهترین مرکز ترک دارو آرامبخش کاملا بر طبق استانداردهای موجود تعیین می‌شود. جهت اطلاع از برنامه خود و تخمین هزینه درمان اعتیاد به دارو آرامبخش می‌توانید همین حالا با ما تماس(۸۸۰۵۴۹۵۱) بگیرید.

منبع: drugabuse